نمایش دین ما

دنیا بطور گسترده ای علیه توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام خشمناک است. اما سوال اینجاست که آیا توانسته ایم به درستی به دنیا بفهمانیم که  به بهانه آزادی بیان ، آزادی اعتقادات دیگران نباید به سخره گرفته شود؟

ما الآن چه می کنیم ؟ با خشم و غیرت دینی و مذهبی خود راه افتاده ایم و سفارتخانه ها را تخریب و به آتش می کشیم . آیا این همانی نیست که گردانندگان این سناریو می خواهند . آنها با کشیدن این کاریکاتورها خواسته اند چهره ای خشن و خشک از اسلام نشان دهند که چنین عکس العملهائی از ما آنها را به هدفشان می رساند.

خود باور داریم که آنچه پیغمبر اسلام به مردم ارائه کرد دین رحمت و مغفرت بود . او آمده بود تا مکارم اخلاق را بنیان نهد. پیامبر بشیر و نذیر بود . اما ما چه کردیم ؟

عده ای که سرخورده از ظلم و ستم قدرت مداران جهانی بودند ، به اسم شهادت طلبی و جنگ علیه کفار عده ای را در مقابل دوربین سر بریدند در حالی که نام اسلام ، پیامبر و خدا را بر زبانشان جاری می کردند . گروهی دیگر هم بنام مبارزه با ظلم و عمل به دستورات اسلام هواپیماهای مسافربری را با صدها انسان بی دفاع به برجها کوبیدند و جهنمی برافروختند. مقاله وزین دکتر سروش را بخوانید.

اگر اینها واکنشی به ظلم و ستم دشمنان است ،‌ که هست ، آیا رفتار غیر اسلامی ما بنام اسلام بازتابی نخواهد داشت ؟ حتما" دارد . بپذیریم که عده ای نابخرد همواره با رفتار خود این آتش را شعله ور نگه می دارند .

در ماجرای کتاب آیات شیطانی ، آقای مهاجرانی با آن قلم شیوای خود چند ماه پس از این جریان کتابی را به چاپ رساند بنام " نقد توطئه آیات شیطانی" که بسیار زیبا به این موضوع پرداخت و جوانب آن را باز کرد . بدون هیچ شعار و پرخاشی . اما این نیاز به صرف وقت و داشتن معلومات کافی و سرعت عمل دارد. همیشه راحت ترین راه بهترین راه نیست .

وقایع این روزها باعث جری تر شده طراحان آن کاریکاتورهای موهن شده است .به گونه ای که عنوان کرده اند که ما حتی کاریکاتور مسیح را هم می کشیم و یا پذیرفته اند تا کاریکاتورهای هلوکاست را هم چاپ کنند .با کسانی که این چنین بی پروا سخن گفته و عمل می کنند می بایست حساب شده تر عمل کرد. در اینجا بر علیه این اقدام زشت و محکوم کردن آن رای دهید . همین کار در دانمارک هم برای حامیان طراحان کاریکاتور انجام شده و تعداد رای آنها بیشتر از ماست .لینک آنرا برای دیگران نیز بفرستید وبخواهید که آنها نیز در این کار شرکت کنند

اسلام به ذات خود نــــــــــــــدارد عیبی

هر عیب که هست از مسلمانی ماست

 

***********

راستی ! ایلیا هم پا به عرصه دنیا گذاشت .تولدش مبارک 

نظرات 1 + ارسال نظر
وحید پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:38 ق.ظ

ایلیا هم از عموش تشکر می کنه که به یادش بوده و براش مطلب نوشته!
در ضمن تولد ایلیا جون ۲۵ بهمن (۱۴ فوریه) مصادف با روز ولنتاین است!!

حیف که توفیق نشد روی ماهش را ببینیم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد