غروب شد بیا

بعلت وجود اشکال در سیستم، این مطلب که در تاریخ دیگری ثبت شده بود مجددا" اینجا منتشر می شود

فیلم " غروب شد بیا" ساخته انسیه شاه حسینی بین فیلمهای روی اکران بعد از فیلم " چهارشنبه سوری" ارزش یکبار دیدن را دارد.به نظرم وقت و پول خود را با دیدن فیلمهای "چپ دست" و" سرتو بدزد رفیق" یا" کودکانه" هدر ندهید.

"غروب شد بیا " با بازی لادن مستوفی ، فرهاد اصلانی و بیژن امکانیان داستان ساده و روانی دارد و عمدتا به خرافات مردم ساحل نشین جنوب می پردازد.

زنی که شهرش به دریا رفته و برنگشته حق ندارد تا پیدا شدن جسد شوهرش ازدواج کند. کنار ساحل می نشیند و چشم به دریا می دوزد ، اما بعد از مدتی تصمیم می گیرد خود زندگی اش را اداره کند اما موقع چرای گوسفندانش عده ای آنها را  می دزدند و بخاطر برخی رفتارهای او که از دید مردم ناپسند شمرده می شود او را محبوس می کنند.   پسر نوجوانی که تهمت دزدی به او زده شده برای اثبات بی گناهی اش باید دستش را در روغن داغ فرو برد اگر نسوزد دزد نیست و اگر سوخت دزد است و او اینکار را.... تمام این رفتارها با حکم یک ریش سفید که حاکم آن منطقه است صورت می گیرد. حکمی که او صادر می کند همچون حکم حکومتی برای همه لازم الاجراست . و مهندسی که از شهر برای پروژه ای به آنجا رفته این گونه رفتارها را زیر سوال می برد تا اینکه.... البته صدای گویش فیلم خوب نیست و برخی جاها نامفهوم است.

اگر فرصت پیدا کردید و یا خواستید از خانه تکانی فرار کنید (حداقل برای ساعتی هم که شده ) این فیلم را ببینید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد