دلشان شاد باد

**امروز و یا فردا محکومیت 6 ساله اکبر گنجی به پایان می رسد و بایستی او آزاد شود .گرچه یک حکم تعلیقی هفت ماهه هم دارد ولی به این موضوع ارتباطی ندارد. قهرمان مقاومتی که در این 6 سال ساکت ننشست و بارها خبر ساز شد .چه با مانیفستش که چالش برانگیز بود و چه با نامه های افشارگرانه اش، که سران نظام را مورد هجمه قرار دادواعتصاب غذایش که همه را نگران کرد .

حال باید منتظر باشیم تا ببینیم در آستانه بهار ، آیا درهای زندان اوین به رویش بازخواهد شد تا دل مادر، همسر و دخترانش شاد شود .کسانی که در این مدت فشارها و سختی های فراوانی را متحمل شدند.

دعا کنیم تا خداوند شادی را به خانواده اشان برگرداند.

 

**امروز آخرین پنجشنبه سال است ، براساس یک سنت دیرین در آستانه بهار ،مردم یادی از درگذشتگان خود می کنند بخصوص کسانی که بهار گذشته در کنارشان بودند و امسال جایشان خالی است .برای همه طلب آمرزش و غفران الهی کنیم و برای بازماندگان طول عمر پربرکت از خداوند طلب کنیم.آمین

 

** براساس تقویم روز اول فروردین روز اربعین است . زمان تحویل سال هم شب اربعین خواهد بود . حال معلوم نیست با تحویل سال نو  آهنگ دهل و سرنای سنتی نواخته خواهد شد و یا مارش عزا پخش می کنند . مسائل دینی و سنتی به گونه ای غیرقابل تفکیک با هم عجین شده اند . اما ایکاش هردو در کنار هم اجرا می شد .این غیر قابل اجرا نیست.یادمان باشد زمانی کل برنامه های تفریحی در محرم و صفر قطع می شد و حتی در ایام عزاداری تیتراژ اخبار را هم پخش نمی کردند .ماهیت هر چیز مشخص است .پس می شود روز اول عید هم تبریک سال نو گفته شود و به دید و بازدید رفت و هم در عزاداری اربعین شرکت کرد.

راستی حالا که صحبت به اینجا رسید ، چه فکری برای آجیل شب عید کرده اید .برخی اعتقاد دارند تخمه شکستن در این ایام کراهت دارد .فلسفه اش چیست؟ آیا این یکی از همان خرافات نیست ؟ البته خیلی ها اهمیتی نمی دهند . اما حتی کسانی که در این اواخر عزیزی را از دست داده باشند هم برای عید آجیل نمی خرند !! چرا؟ با این کار چه شان و منزلتی ایجاد می شود ؟

نظرات 2 + ارسال نظر
سروش پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 06:40 ب.ظ http://clickit.blogsky.com

ان شاء الله که طعم آزادی را دوباره بچشند .

سانچو جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 08:27 ق.ظ http://lastword.blogsky.com

سال نو مبارک

سال نو شما هم مبارک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد