ساعت لبه طاقچه

دولت جدید مصوبه 15 سال پیش دولت های قبلی را مبنی بر جلو کشیدن ساعت در شش ماهه اول سال را لغو کرد. یکباره در انتهای سال ،الهام ، سخنگوی دولت می گوید با کار کارشناسی انجام شده هیئت دولت به این نتیجه دست یافت.دو نکته اساسی:

*چرا در این مدت 7یا 8 ماهه هیچ ذکری از این گروه کارشناسی نشده و هیچ موضوعی به بیرون درز نکرده است؟

* برای لغو یک برنامه که 15 سال در جریان بوده چرا به یکباره دو روزمانده به پایان تصمیم گیری می شود؟ چنین موضوعاتی بایستی از قبل اعلام شود تا برنامه های زمان بندی شده بهم نخورد .

گفته شده برای رعایت اوقات شرعی  مردم این کار صورت گرفته است .این یک محاسبه ساده است وقتی طلوع آفتاب در برخی ایام شش ماهه اول سال در حدود ساعت 4 می باشد با جلو کشیدن آن این اتفاق به ساعت 5 می افتد و این فرصت وجود دارد که افراد بیشتری نماز صبحشان را بخوانند و هم بجای اینکه یکساعت از روشنائی روز را در خواب بمانند آنرا به بعداظهر بیندازند و در عوض روزها بلندترشوند

این سخنگو گفته میزان صرفه جوئی در میزان مصرف برق مشخص نیست .فکر می کنم این موضوع آنقدر بدیهی است که به کارشناس هم نیاز ندارد .وقتی بجای اینکه هوا ساعت 6 تاریک شود ساعت 7 این اتفاق بیفتد این یکساعت در سرانه مصرف برق رقم کلانی خواهد شد .

استدلال وزیر رفاه از از این موضوه جالب توجه است.بخوانید.آخر یکی نیست بگوید اگر بخاطر حال و روز روستائیان و داتش آموزان این کار انجام شده آخر کدام روستائی است که ساعت بسته سر زمین برود و یا نمازش را با ساعت شبانه روز تنظیم کند.مدارس هم که تو شش ماهه اول دو ماه بیشتر باز نیستند .

پس نتیجه می گیریم تمام این دلائل کارشناسی شده از اصل پوچ است

این آقا فکر کرده هر کاری را خلاف روال دولتهای قبلی انجام دهد کار بزرگی خواهد بود.البته گفته می شود که محمود بلا یک خاطره بد از این جلو کشیدن ساعت داشته است. 15 سال پیش که گفته شد ساعتها را جلو بکشید محمود بلا ساعت لبه طاقچه اشان را آنقدر جلو کشیده که از لب طاقچه افتاه پائین و خرد شده به همین دلیل همان موقع تصمیم گرفته که اگر مملکت دست او بیفتد اولین کاری که بکند لغو این مصوبه باشد
نظرات 4 + ارسال نظر
پسر نیمه شب جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 01:07 ق.ظ http://midnightboy.blogsky.com

سلام .
هرچند تصمیم گرفته بودم که دیگه تو وبلاگ شما نظر ندم ولی خب خاطره محمود بلا خیلی قشنگ بود .

بانظرات شما این وبلاگ زیبا می شود

وحید جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 08:13 ق.ظ

معنی کار کارشناسی آقایان اینه که چهار تا پیر مرد خرفت که دست بر قضا خاطرشان خیلی برای اوس محمود عزیزه نمی تونن از عهده این محاسبه پیچیده بر بیان که اگه تا ۲۹ اسفند ساعت اذان ظهر مثلا ۱۲:۲۰ بوده بعد از جلو کشیدن ساعتها در اول فروردین باید ساعت چند نماز بخوانند!؟!
البته به قول یکی از پرفسورهای اینها تمام این مشکلات وقتی ما به قرن ۲۱ هجری برسیم حل میشه !؟!؟ چون در اون زمان تازه ما و غربیها هم عصر خواهیم شد!!!!

محبوب جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 08:16 ق.ظ

سلام. مرسی از راهنماییتون.
بیچاره !این خاطره تلخ چه بلائی سرش اورده!!

پسر نیمه شب جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 12:52 ب.ظ http://midnightboy.blogsky.com

یه چیزی تو وبلاگم گذاشتم که برای شماست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد