سنگ شکنان

گفته شده ، جمعه گذشته بازهم عده ای اقدام به تخریب سنگ مزار احمد شاملو کرده اند. چرا بازهم ؟ چون این چهارمین باری است که این اتفاق می افتد.

کسانی که تاب تحمل سنگ مزار یک شاعر را ندارند ، مزاری که تنها شاخصه اش امضای خود شاعر است، چگونه می توانند ادعای داشتن فرهنگ کنند. البته فرهنگ دارند آن هم فرهنگ بی فرهنگی ، که در قاموس آن تفتیش عقاید دیگران نقش بسته است. و هرکه جور دیگری بیندیشد نه فقط در دایره هنرمندان قرار ندارد چه بسا از چرخه حیات نیز خارج است و نباید به او رحم کرد .همان گونه  که به پوینده و مختاری رحم نکردند .

کانون نویسندگان ایران هم با انتشار اطلاعیه ای ضمن تقبیح این گونه رفتارها ، درخواست کرده تا دیگر این مزار بازسازی نشود و این آثار بعنوان یک حرکت ضد فرهنگی باقی بماند.

نظرات 2 + ارسال نظر
محبوب سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 04:58 ب.ظ

واقعا جای تاسف داره!!

علیرضا قراباغی سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 05:39 ب.ظ

در باره این خبر خوش می خواستم حدستون رو بدونم. فکر نمیکنید قرار باشه با یک پز آبکی و یک غرور کاذب به عوام گفته بشه که ما یک پیشرفت مهم (مثلاٌ در زمینه هیدروژن یا غنی کردن تا حد پایینی که برای کارهای علمی لازمه) به دست آوردیم و لذا دیگه لازم نیست غنی سازی رو ادامه بدیم چون به چیزی که قصد داشتیم رسیده ایم؟ اینجوری نه سیخ میسوزه نه کباب! هم باصطلاح غرور مبتنی بر حرفهای شعارگونه زده شده حفظ میشه٬ هم توصیه های شورای امنیت و آژانس رو مثل بچه آدم گوش می کنیم!
به هرحال این هم باشه ما بابت عقلانیت باز شکرگزاریم. نباشه هم باز از بابت پیشرفت شکرگزاریم. اصلا <رضا> بودن توی ذات ماست!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد