دولت انقلابی

با خودم می گم این همه رفتارهای غیر معمول این دولت کریمه برای چیست؟ شاید من محدود و عامی فکر می کنم و واقعاً اینان کارشناسند . قوانین ، مصوبات ، دستورالعملها ، بخشنامه ها ، گفتار، رفتار همه همه نشان از یک نوع تغییر رویه نسبت عملکرد دولتهای گذشته است. و ادعا می شود روی تمام اینها کار کارشناسی صورت گرفته است!! حال یعنی گذشته این کارها کارشناسی نشده و دیمی تصویب و اجرا شده است. و اینها یک باره کشف شدند و طرحی دگر انداختند.

آیا این همه انتقادی که به این دولت می شود صحیح است ؟ یعنی اینان واقعاًاشتباه عمل می کنند؟ یا ما اشتباه فکر می کنیم.دو مطلب اینجا مطرح است.یکی خود عمل و گفتار این آقایان می باشدو دیگر اهداف و برنامه های آنها که در زمان انتخابات ارائه کردند.

احمدی نژاد چه در زمان انتخابات و هم ، زمانی روی کار آمد دو موضوع را در دو جا ایراد کرد که به نظرم جواب ابهامات ذهنی است.

او گفت « دولت من متفاوت از دولتهای قبلی است» و دیگری آنکه « ما امروز باید روحیه انقلابی ابتدای انقلاب را احیا کنیم »

این دو عبارت هم معنا هستند . انقلاب و انقلابی رفتار کردن یعنی نفی گذشته ، در سال 57 هر آنچه که مظهر حکومت شاه بود ولو آنکه به نفع این مردم بود خراب و ویران شد. چرا ؟ چون در زمان شاه آن عمل ورفتار اتفاق افتاده بود . همین و بس

وقتی این آقا از رفتار انقلابی صحبت می کند یعنی از بین بردن کارهای گذشته ، یا همان متفاوت بودن با دولتهای قبلی ، کاری هم ندارد که آن تصمیمات درست بوده یا نه ، همین که برعکس قبلیها تصمیم بگیرند یعنی کار درست انجام شده است.

این می تواند جلو نکشیدن ساعت ، تصویب 200 مصوبه در یک ساعت جلسه هیات دولت، بهم زدن بازار سرمایه ،  کاهش دستور نرخ بهره ، هاله نور ، احداث مسیر ظهور امام زمان ، انداختن میثاق نامه دولت در چاه عریضه ،استقبال نکردن از میهمانان خارجی در سعدآباد وهزاران عمل و گفتار دیگر که به نظر ما غیرعادی می آید.

در این میان یکسری تصمیمات هم آثارش بعداً ظاهر خواهند شد یا بقولی « صدایش فردا صبح در می آید»

پس احمدی نژاد آنچه در حال انجام آن است بر اساس برنامه خودش کاملا درست و صحیح است .به نظرم این یک حسن است چرا که معمولا شعارها و رفتارها همیشه برخلاف یکدیگر بوده و حال که یک نفر پیدا شده و براساس تفکرات و اندیشه های منجمد گونه عده ای خاص دارد کارش را با روش انقلابی پیش می برد ایرادی بر او نیست.

بگذارید کارش را بکند ویا به عبارتی ماستش را بخورد ما هم تماشاگر او باشیم وبه صورت و لب و لوچه کثیفش بخندیم.

نظرات 4 + ارسال نظر
علیرضا قراباغی یکشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:50 ب.ظ

راستش خوشم نیومد. مخصوصا این جمله آخرتون رو اصلا نمی پسندم. کثیف؟ خندیدن؟ نه! اینها بحث منطقی نیست. من همونطور که از اون بابا که در دفاع از نظرات مخالف شما٬ اینجا فحاشی کرده بود دلخور شدم٬ از این طرف هم فکر میکنم مرز هجو و هزل و طنز و نقد رو باید حفظ کرد.
مجبورم می کنید موضع مخالف بگیرم. چون نمیخوام هیچ کسی٬ منجمله دوست محترمی مثل شما٬ یک بعدی فکر کنه. خوب٬ شرکت توی اجلاس شانگهای واقعا یه شاهکار بود. توی عراق هم ایران داره قشنگ عمل میکنه. دیپلماسی حتی از قبل فعال تر هم شده. اینها رو نباید نادیده گرفت.

محبوب دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:19 ق.ظ

سرنوشت ملت ما شده بازیچه آزمون و خطا های یک عده که فکر می کنند از آسمون افتاده اند!!... آینده بچه هامون خیلی مبهمه!!

وحید سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:14 ق.ظ

آقای قره باغی عزیز
ارزیابی عملکرد این آقا از طریق گفته های صدا و سیما کار صحیحی نیست چون نظر ضرغامی اصولآ هر آنچه او کرد خوب کرد است (بر عکس دیدگاه ایشان در مورد آقای خاتمی!)
فراموش نکنیم ایران در اجلاس شانگهای در سطح رئیس جمهور اما تنها به عنوان عضو ناظر شرکت کرد ! آنهم در شرایطی که روسیه از پیش اعلام کرده بود علیرغم درخواست ایران بحث بررسی پذیزش ایران بعنوان عضو در دستور کار نیست!!!

سروش سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:05 ق.ظ http://clickit.blogsky.com

۱ـ اون وقت باید به خودمون بخندنیم نه اون ٬ چون اگر کثیفی هم بماند بر روی ما و کشور است ٬‌نه او . باید به حال خود بخندیم که شعار های کشکی و شکمی ٬ نه یک بار نه دوبار .... مردم رو از خود بی خود می کنه که رفتار اشتباه ٬ انتخاب اشتباه انجام بدن .
۲- چه جوری می شه گفت که شعار و عمل این آدم یکیه ٬ هنوز حافظه ها اونقدر ضعیف نشده که مصاحبه های قبل از انتخابات این آقا رو فراموش کرده باشن . بهبود وضعیت اقتصادی چه ربطی به انقلابی بودن داره ؟
۳ - در جواب قراباغی : مگه داریم بازی فوتبال می بینیم که صحبت از شاهکار بودن و حرکت قشنگ بکنیم ٬ باید ببینی که این عملکرد چه منافعی رو برای ما داشته . ما شدیم بزرگترین کشور حامی تروریست این می شه قشنگ !
یک ریال از خسارات دوران جنگمون رو که مال مردم بوده رو نگرفتن ٬ از آنجایی که ارث پدری بوده به عراقی ها بخشیدن این میشه شاهکار !
زرقامی رو می گیرن می گن سلاح هاش ساخت ایرانه . چه افتخاری !
تمامیت ارضی ما در جنوب و غرب رفته زیر رادیکال ٬
فکر کنم هنوز معنی فعال تر شدن در عرصه دیپلماسی برات جا نیافتده وگرنه اگر یه دقتی در مراودات رواسا داشته باشی ببینی با چه سطح از مقامات دنیا دیدار می کنن ٬ این حرف رو نمی زدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد