لبنان در آتش

مردم لبنان پس از یک دوره آرامش چند ساله که منجر به بازسازی خرابی های آن کشور شد بار دیگر به ورطه جنگ وارد شده است .در این میان تمام تاسیسات زیر بنائی آن کشور به یکباره در حال نابود شدن است.

رفیق حریری نخست وزیر فقید آن کشور که خود یک سرمایه دار بزرگ بود با جذب سرمایه های خارجی بار دیگر چهره لبنان را بعنوان عروس خاورمیانه به دنیا شناساند.مردمی که آزادانه در کنار یکدیگر زندگی می کنند. با خودم می گم در یک کشور مسلمان ، چه خوب مردمش پذیرفته اند که صرفنظر از دین و آئین خود ارکان حکومتی را بین خود تقسیم کنند و همه در جهت آبادنی آن تلاش کنند.

حتی همین مردم گروه حزب الله را بعنوان یک گروه مقاومت در راستای حفظ مملکتشان مورد تایید قرار می دهند. مطمئناً شیعیان آن کشور دیدگاهی مترقی تری نسبت به شیعیان بلاد دیگر دارند . اما حیف که دیگران ! اجازه نمی دهند روی آرامش و آسایش را ببینند. مثل هر جنگی این در این جنگ نیز منافع گروهی نهفته است . و اگر هر چه زودتر آتش بس حاصل نشود با کشاندن سوریه و در پی آن ایران ، منطقه شاهد یک نزاع همه جانبه خواهد بود.یکی از گزینه هائی که پیش خود تصور می کنم منفعتی است که ایران از این میان کسب می کند تصور می کنم حال که پرونده اتمی ایران به مرحله ای حساس رسیده است منحرف نمودن آن بواسطه این جنگ و افزایش قدرت چانه زنی ایران بواسطه میانجیگری در لبنان می تواند یکی از اهدافی باشد که ایران تصور می کند می تواند طبق آن امتیازی بدست آورد. اما از آن طرف هم آمریکا قصد دارد با بحرانی کردن منطقه و کشاندن پای سوریه به میدان ،که دیگر شخصی چون حافظ اسد بر آن حکم نمی راند و از داخل نیز دچار بحران سیاسی است ، در پی فشار بیشتر برای انحراف موضوع عراق و خلع سلاح حزب الله باشد.

 قبلاً هم گفته بودم باید منتظر تحولات بزرگی در این منطقه بود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد