هیچ راهی بسته نمی ماند

مردم تونل ندیده ما ، با افتتاح تونل رسالت ، راه افتادند تا این شاهکار تاریخی را ببینند ، بالاخره پروژه 9 سال یک اثر تاریخی به حساب می آید. ترافیک عجیبی در این دو شب در اطراف تونل ایجاد شده بود، تونلی که قرار بود با افتتاح آن "هیچ راهی بسته نماند" اما بسته ماند می دانید چرا؟ چون 6 سال دیر افتتاح شد . 6 سال ناقابل ، اما در هیاهوی افتتاحیه آن این موضوع و موضوعات دیگر گم شدند. کرباسچی دیروز گفت در پایان سال 77 او به همراه معاونانش از این تونل عبور کرده اند.حتما توّهم نبوده و این تونل در آن سال حفاری شده است .

وحتماً این مدت صرف نازک کاری آن شده است و آنچنان هیاهوئی براه انداخته اند تا کسی نپرسد که چرا این مدت زمان را هدر داده اید و بجای 13 میلیارد تومان برآورد اولیه با 60 میلیارد تومان تمامش کردید .

اما اگر بخواهم اهمیت  این 6 را بیان کنم همین اندازه بدانید چین همین چند وقت پیش خط آهن تبت را که " راه آسمانی" لقب گرفت و ساخت آن 5 سال طول کشید افتتاح کرد.این خط آهن 2000 کیلومتری تا ارتفاع 5000 متر از سطح دریا ساخته شده است .تصور کنید خط آهنی را روی قله دماوند بسازیم.در مناطقی از این مسیر توده های یخ سالیان قبل خرد شدند تا ریلها نصب شوند و یا بخاطر نبود هوا کارگران کپسول اکسیژن همراه خود داشتند.

اما تو ایران خودمان راه آهن برقی تهران اصفهان  بطول 275 کیلومتر 6 سال است که شروع شده ولی هنوز بر سر مسیر آن اختلاف است.همین تونل کندوان ، فقط می خواستند 2 متر آنرا گشاد تر کنند پیش بینی 2 سال اولیه به هفت سال کشید .پروژه  بزرگراه تهران شما ل که قرار بود بنیاد مستضعفان 7 ساله بسازد 10 سال گذشته و 3 درصد پیشرفت داشته است.

از این نمونه ها فراوان است اما کیست که اهمیت دهد. تمام اینها شده برنامه و ژست تبلیغاتی افتتاح کنندگان آن که همه شیفتگان خدمتند.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
وب نگار چهارشنبه 28 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 01:31 ب.ظ http://www.weblognameh.blogsky.com

اگر توانستی مطلبی در مورد بدبخت ترین رشته تحصیلی در ایران را در روز چهارشنبه ۲۸ تیر بخوان .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد