امامزادگان (۴)

تصور کنم این موضوع تا همین جا کفایت کند.گرچه سوالات فراوانی هنوز باقی می ماند لکن با یک مطلب از شیخ صفی آن را به پایان می برم.

شیخ صفی هیچگاه  اظهار سیادت نمی کرد. از او سوال کردند مگر شما را از اظهار نسبت سیادت خوش نمی آید؟

گفت :با کدام کار شایسته می توان خود را به این خاندان نسبت داد؟
شیخ صفی الدین اردبیلی از پایه گذاران ابتدایی نهضت صفویه در ایران ، کسی است که کلمه ی شیخ را رایج کرد در حالی که خود سید بود

 

نظرات 4 + ارسال نظر
کاوه پنج‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:19 ق.ظ

محبوب خان
این سید ما را اینجور نبین با قیر ریشهاشو سیاه می کنه اما با این وجود خیلی دوستش داریم

بابک پنج‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:58 ق.ظ

موضوعات خوبی را مطرح کردید . بسیاری از آنها برای من تازگی داشت.با این موضوع موافقم که امروزه بسیاری از بکار بردن عبارت سید در ابتدای نام خود اکراه دارند.اگر هم اعتقادی باشد بین قدیمی ها ست. جوانان امروز بی تفاوتند
و گروهی هم آنرا مستمسک ریا و تظاهر قرار داده اند

محبوب پنج‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:44 ب.ظ

کاوه خان
مگه ما سید شما رو چه جوری می بینیم؟!:))

علیرضا قراباغی جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:10 ق.ظ

بابک عزیز٬ حالا سید حسن از آن اکراهی هاست یا قدیمی ها یا ریاکاران و متظاهرها یا بی اعتقادها؟
من نمیدونم چه زمانی ما هم میتونیم یک موضوع رو دقیق و موثر بررسی کنیم؟ بابک که به سادگی همه مشکلات رو حل کرد و نشون داد امروز اوضاع گروه های اجتماعی چه جوری هست.
سید هم درست جایی که سوال اولیه بود (نقش امروز سیادت)٬ تصور کرد موضوع کفایت می کنه. و باز من موندم و همون سوال که نقش سیادت در تاریخ رو می شناسیم. امروز چی؟ یه روز به سید احترام میذاشتن تا رهبری مبارزه رو به دستش بدن. یه روز ده درصد پولشون رو به سید میدادن مثل حق عضویت. امروز سید بودن یعنی چی؟ و چه نقش و اهمیتی داره؟
این سوال٬ مقدمه سوال اصلیه که امروز نقش اسلام چیه؟ و مسلمون بودن ما یعنی چی؟ و دنیای این طرف به کجا داره میره؟ این حمله به طرفدارهای سید حسن٬ و به نجف٬ و اون فرمایش فاشیسم اسلامی و اون تروریسم افغانی و همه چیزهایی که داریم میشنویم و می بینیم٬ چیه؟ بگیم آمریکا شده رهبر نهضت آزادیبخش جهان؟ یا بگیم دارن با یه برنامه دقیق٬ خطر جهان سوم رو خنثی میکنن٬ رقیبی مثل چین رو از میدون به در میکنن٬ رهبری آمریکا بر اروپا رو تثبیت میکنن٬‌و ما رو هم بی هویت میکنن؟ یا به قول بابک: بی تفاوت؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد