سقوطی دیگر

بازهم سقوطی دیگر ، سوختن و کشته شدن ، بازهم نقص فنی ، هواپیمای اجاره ای ، تحریم و اطلاعیه های تسلیت از اطراف و اکناف ، ای دریغ از ما ،  اما با همه این اوصاف انرژی هسته ای فراموش نشود.

اصلا چه ربطی داره ، هواپیما نداریم سوار بشیم ، خوب نداشته باشیم در عوض اورانیوم غنی شده داریم . تحریم هستیم و نمی توانیم هواپیما بخریم اما به هر مردن مردنی که هست تاسیسات غنی سازی و سانتریفیوژ می خریم و می گوئیم "به دست دانشمندان غیور" اما اگر بپرسیم عبدالغدیر خان کیه ؟ همه لالمونی می گیرند.

وقتی وسط سریال نرگس هم از انرژی هسته ای صحبت می شود می بینیم که چقدر سرکاریم .چرا یکبار سریالی از سقوط هواپیما و تبعات آن ساخته نمی شود ؟ چرا این حوضه آزاد است و آن یکی ممنوع ؟ همین چند وقت پیش عده ای خبرنگار را مثل گوسفند سوار هوایمای باری کردند و با سقوطش که بازهم تقصیر خلبان بود جزغاله شدند.

قراربود ... چه فایده بازهم تکرار تکرار .حتما این حوادث در همه جای دنیا اتفاق می افتد اما چرا هرچی مصیبت  است را با کشورهای دیگر مقایسه می کنند چرا نمی گویند امارات با آن ناوگان عظیمش که به تمام نقاط دنیا سرویس می دهد تا حالا هیچ حادثه ای نداشته است. و به این افتخار می کند ، یعنی به رفاه مردمش ، ما به مفتخریم ، به انرژی هسته ای !!!

نظرات 2 + ارسال نظر
محبوب یکشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 06:38 ق.ظ

مردم هیچوقت در معادلات سیاسی ارزشی نداشته و ندارند!!

علیرضا قراباغی دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 07:28 ب.ظ

باز هم نق زدن! و بدون راه حل نشان دادن!
خوب٬ آنهایی که ما را تحریم کرده اند و موجب سقوط این هواپیما ها می شوند٬ کاری ضد بشری می کنند. ما باید برای این که دلشان به رحم بیاید٬ در برابرشان کرنش کنیم؟!
بعد از این حادثه٬ با همسرم در هواپیما بودیم که یک نفر در شرایط بحرانی قرار گرفت و همسرم در تمام مدت پرواز٬ در قسمت مهمانداران٬ به او کمک می کرد. خلبان می خواست هواپیما را در فرودگاهی بنشاند تا مراقبت پزشکی از بیمار صورت بگیرد٬ اما همسرم گفته بود که نیازی به این کار نیست و می تواند از او تا فرودگاه مقصد٬ مراقبت کند. این کمک٬ موجب صمیمیت با مهمانداران شده بود. آنها گفته بودند وقتی یک هواپیما سقوط می کند٬ تا مدتی ضریب اطمینان پرواز ها را بالا می برند. به همین دلیل بلافاصله یک سری پرواز ها کنسل می شود. اما بعد از مدتی به دلیل نبود امکانات و حجم زیاد مسافر٬ مجددا و اجبارا پروازها با ضریب اطمینان پایین تر هم صورت می گیرد و تایید می شود.
خوب٬‌سید جان٬ حالا بگو چه باید بکنیم؟ به دامن همان آمریکایی پناه ببریم که با تحریم طولانی خود٬‌موجب کاهش امکانات پرواز ما شده؟ یا بگوییم فقط ازما بهتران می توانند سوار هواپیما بشوند؟
پس ما میدانیم چرا امارات حادثه ندارد ولی ایران دارد. اما راه حل مشکل را نمی دانیم. دولتمردان می گویند راه حل این است که به استقلال علمی و پیشرفت صنعتی برسیم تا مجبور باشند ما را آدم حساب کنند. خوب٬‌در مورد درستی یا نادرستی این حرف٬ باید بحث کرد. نق زدن فایده ندارد!

نق زدن ؟‌ پناه بردن ؟ آیا جان انسانها اینقدر بی ارزش است؟ چرا به دامان افتادن ؟ کجا و در کدام قاموس گفته شده که نشانه استقلال قطع رابطه است؟ آیا همه آن کشورهئی که با آمریکا ارتباط دارند وابسته هستند و به دامن او پناه برده اند. هیهات
اتفاقا هنر حکومت داری در آن است که هر دو را داشته باشیم . این چه استقلالی است که به بهانه جان انسانها تمام می شود . آیا این ۲۸ نفر که سوختند و آن ۱۰۰ نفری که جزغاله شدند و همین دیروز ۲۹ نفری که در تصادف اتوبوس تو جاده مشهد کشته شدند انسان نبودند . یا فقط آن یک نفری که تو پرواز تو شرائط بحرانی قرار گرفت نیاز به کمک داشت . نه همه دوست دارند زنده بمانند و زندگی کنند .پاسخ من و هر کس دیگر اگر بپرسند آیا حاضرید با این هواپیما پرواز کنید و بعد آتش بگیرد و سقط کند ولی در عوض به دامان آمریکا نیفتید منفی خواهد بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد