اگر حرف نزنند...

یکی از امتیارات انسان نسبت به حیوان این است که در هنگام غذا خوردن ، حیوانات دهان خود را به غذا نزدیک می‌کنند ولی انسان غذا را به سوی دهان می‌آورد و باید خدا را شکر کرد که چنین نعمتی به انسان داده است.

یکی دیگر از نعمتهای خداوند به انسان  این است که انسان می‌تواند آنچه را در دل دارد به راحتی به همنوع خود منتقل کرده و با انسانهای دیگر ارتباط برقرار کند. سخنرانی انسان برای عموم مختص انسان است و این سخنرانی گاهی یک فرد را مجذوب می‌کند و گاهی همه را می‌خنداند و یا می‌گریاند. هیچ نوعی جز انسان این قدرت را نیافته است. در روایات هست که که پیامبر اسلام (ص) سخنرانی مبسوطی در جهان آخرت خواهد داشت و بعد از ایشان، حضرت ابراهیم خلیل‌الله و بعد حضرت علی (ع) سخنرانی خواهند فرمود. شیطان نیز در جهنم برای پیروان خود سخنرانی خواهد کرد و به این موضوع در قرآن نیز اشاره شده است.

سال قمری سرشار از رحمت الهی است و روزها ، هفته‌ها و ماههای مبارکی در این سال هست که یکی از آنها در سال شمسی وجود ندارد. تمامی دارایی سال شمسی  روز نوروز است این درحالی است که سال قمری ، چهار ماه حرام دارد که در آن جنگ حرام است و ماههای سه‌گانه حج و همچنین ماههای سه‌گانه عبادت در این سال قراردارد لینک

 

این سخنان قصار از زبان رئیس عالی ترین مجلس این مملکت که وظیفه اش انتخاب و نظارت بر کار رهبری است ایراد شده است. تعریف و تمجیدهای ایشان هم از رهبری بماند . نمی دانم اگر اینها صحبت نکنند اتفاقی می افتد ؟ دور هم می نشینند از همه چیز می گویند غیر از عملکرد رهبری که اگر هم صحبتی باشد محرمانه است بعد از آن دور و تسلسل در روند انتخاب خبرگان  و شورای نگهبانی که خود منتخب رهبری است صلاحیت کاندیداهای خبرگان را با کنکور تعیین می کند همین  گروه منتخب  که باید به عملکرد رهبر بپردازند پای نصایح او می نشینند . بجای آنکه رهبر را به مجلس خبرگان فرابخوانند و از او توضیح بخواهند خود به محضر ایشان می روند. حالا هم که پای خدا را وسط کشیده اند که دگر هیچ نگوئیم.

 *******

بادامچیان: موتلفه قدرت را برای خدمت می خواهد لینک

ایشان نگفتند که خدمت به به چه کسانی .اما طفلکیها !!‌چقدر دردسر سر خود می کنند برای انجام یک خدمت ناقابل.

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 08:12 ب.ظ

با سمه تعالی
شما که کدعی روشن فکری و مخالف سانسور و موافق ماهواره هستی خوبه خودت هم از سانسور بخش نظرات خود داری کنی البته افراد مثل شما ممکن است طاقت حرف دیگران را نداشته باشند

ایکاش شمای منتقد با شجاعت و با آدرست اظهار نظر می کردی ُ معمولا من به این کامنتهای گمنام پاسخ نمی دهم .بهتر است قبل از هر اظهار نظری خود را معرفی کنیم تا دیگران بفهمند که با چه شخصیتی مواجه اند. شجاعت اظهار نظر از همین جا مشخص می شود و به چنین افرادی هم که پنهان می شوند معلوم است چه می گویند!!!
اما سانسور؟
دلیل بررسی اظهار نظرها به این خاطر است که سیستم بلاگ اسکای به مدیر وبلاگ فقط در این حالت امکان می دهد که بفهمد چند تا اظهار نظر جدید ثبت شده و اگر این کار را نکنم نمی توانم بفهم که بر روی کدام مطلبم و چند نفر نظر داده اند که متوجه نشده ام.
اما با همه این احوال بجز یکی دو مورد که خارج از شئونات این محیط بود مابقی را تایید کرده ام.

علیرضا قراباغی دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:09 ب.ظ

این لینک دیکتاتورها در قسمت روزانه، خیلی ناراحتم کرد. چرا اینها با ما اینجوری میکنن؟ چرا ما نمیتونیم متقابلا حرفمون رو به آقایونی مثل Rachel Aspden بگیم؟ راستی برای آزادی بیان، ایران از عربستان وضعش بدتره؟ ایران قبل از انقلاب، که برای یک کپی گرفتن باید کاغذت کنترل می شد و برای خریدن یه دستگاه زیراکس، مجوز ساواک لازم بود، دموکراتیک بود؟ و حالا که همه وبلاگ دارند، فقط از کره شمالی و اریتره و ترکمنستان آزادی بیان بیشتری داریم؟!
چه جوریه که رائول کاسترو و فیدل کاسترو، مقام چهارم فساد رو در جهان دارن؟ این ارزیابی بدون غرض و مرضه؟ ایران از لحاظ نظامی چهارمین ارتش بزرگ دنیا رو داره؟ یعنی میخواد بگه ما از آمریکایی ها بیشتر جنگ افروزیم؟ خداییش اقتصاد آمریکا به جنگ وابسته است یا اقتصاد ما؟ این رو تمام استادهای اقتصاد میگن که بالاترین رشد اقتصادی آمریکا مربوط به سال هایی هست که اون کشور داشته میجنگیده. مثل جنگ ویتنام. آخه مگه با یه آمار و با یه اظهار نظر میشه واقعیت رو عوض کرد؟ سایت New statesman میخواد بگه چین و ایران و کوبا و کره شمالی خیلی اخ هستن! شما این رو قبول دارین؟
ببین سید، من دربست مخلص آمریکا و اروپا هستم در جایی که صحبت از علم و هنر باشه. ولی توی مسایل نظامی و فساد مالی و خیلی از موضوعات اجتماعی و خانوادگی و حتی فردی، به نظرم وضع اونها مخصوصا آمریکا، افتضاحه. با این رتبه بندی های بدون پایه هم نمیتونم واقعیت رو یه جور دیگه ببینم.

علیرضا قراباغی چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 06:19 ب.ظ

سیدجان٬ من خواهش می کنم اینجور پیام های بی نام و حتی با نام ولی خصمانه رو حذف کنی. ما اینجا سر می زنیم که مطلبی بخونیم و بنویسیم که با همدیگه تبادل فکری کرده باشیم. ولی ادبیات این ناشناس٬ اصلا چنین هدفی رو دنبال نمی کنه. ببین:
مدعی
موافق ماهواره
افراد مثل شما
دیگران
این آدم هنوز یاد نگرفته که دیگرانی در کار نیست. اینجا همه <ما> هستند. ایرانی٬ با تاریخ مشترک و آینده مشترک٬ هرچند با اختلاف نظر در برخی مسایل٬ و حتی اختلاف در ملیت و زبان و دین و تحصیلات.
<ما> همه به سرنوشت مملکتمون علاقه داریم٬ همه بشریت رو و صلح رو و پیشرفت رو و عدالت رو دوست داریم. آدم های مریض که پیام هاشون بوی دشمنی میده٬ باید درمان بشن. و یکی از راههای درمانشون اینه که بفهمند این برخوردشون مورد قبول نیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد