مختلط

اردوهای تفریحی دانشجویی بر اساس بخشنامه نباید به صورت مختلط برگزار شود و اگر خلاف این بخشنامه عمل شود معاونین فرهنگی دانشگاه ها باید پاسخگو باشند دکتر "اصغر زارعی" در گفتگو با "مهر" در خصوص اردوهای دانشجویی افزود: طبق بخشنامه ای که قبل از دولت نهم در وزارت علوم تهیه و به دانشگاه ها ابلاغ شده است نباید هیچ دانشگاهی اردوهای تفریحی دانشجویی را به صورت مختلط برگزار کندوی ادامه داد: اردوهای علمی از این قاعده مستثنی هستند و این اردوها به همراه اساتید مشاور و راهنما می توانند به صورت مختلط برگزار شود مدیر کل حراست وزارت علوم اظهار داشت: در صورتی که این اردوها به صورت مختلط در دانشگاهی برگزار شود و در پی آن تبعات خلاف مقررات به وجود آید، معاونت فرهنگی دانشگاه باید بر اساس ضوابط پاسخگوی باشد.لینک

 

نمی دانم خواندن این خبر چه ذهنیتی برایتان ایجاد کرد. بکار بردن برخی کلمات می بایست با دقت زیادی انجام شود. اینکه گفته می شود "به صورت مختلط" فکر می کنند که اردوی تفریحی دانشجوئی هم همانند پارتی ها و مجالس مختلط خواهد بود که عده ای جوان برای تخلیه هیجانات روحی خود در آن شرکت می کنند( کسانی که این بخشنامه ها را صادر می کنند هم از این عده هستند) اینان همان کسانی هستند که معتقدند که می بایست کلاسها ، و حتی محل ورود و خروج دانشجویان و راهروها جدا شوند. از دید اینان دانشجو عنصر خطرناکی است همین که بهش بگویند قرار است یک اردوی تفریحی برویم که خواهران و برادران با هم هستند ممکن است دگرگونی خاصی به او غالب شود .

چرا اینان توان خود را در اجرای چنین برنامه هائی بگفته خودشان مختلط نمی آزمایند شاید امتحان کرده اند و شاهد ناتوانی خود بوده اند که چنین راه حلهائی میدهند . دانشجوئی که وارد محیط جدیدی شده می خواهد یاد بگیرد هم در زمینه علمی و هم در زمینه اجتماعی تخصص لازم را کسب کند. این توهین آمیز است که اینگونه با اینان رفتار کنیم . از طرف دیگر آیا الان جامعه ما پاستوریزه و استریلیزه است و آن جوان دانشجو در بیرون از محیط هیچ سر و سری ندارد ؟ و محتاج همین یک اردوی تفریحی است ؟ ساده انگاری است.

تناقض بیداد می کند چه فاصله عجیب و چه شکاف عمیقی بین رفتارهای درون خانواده ها و اجتماع ایجاد شده است.در این اوضاع و احوال محدودیت زا مردم رفتارهایشان را دو گونه کرده اند. چه بسیار کسانی که شاهد هستیم که رفتارهای اجتماعی را نه بعنوان یک باور که بعنوان یک اجبار برای هدفی دیگر ، در اینجا تحصیل دانشگاهی ، پذیرفته اند و متولیان امور تصور می کنند که جامعه را به سوی فلاح و رستگاری هدایت می کنند.

شاید هم بر همین سیاق است که عده ای به این باور رسیده اند که گویا نسبت به جوامع آزاد غرب ، جامعه ای سالم از لحاظ فساد اخلاقی ، اجتماعی و اقتصادی داریم . هیچ زمان نمی توانیم رفتارها و هنجارها  یک جامعه بسته و ایدئولوژیک را با یک جامعه آزاد مقایسه کنیم . چون مردم در جامعه بسته آنگونه نیستند که می نمایند.

آقای هاشمی که زمانی مدیرعامل صدا و سیما بود می گفت : ما می دانیم که اگر گوگوش تو تهران کنسرت برگزار کند میلیونها نفر از آن استقبال خواهند کرد ولی ما این کار را نخواهیم کرد.

این سخن مربوط به زمانی است که جنگ بود و شرائط خاص ، حالا چه خواهند گفت؟

 

نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضا قراباغی چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 06:28 ب.ظ

خدا رحمت کنه امام رو که اجازه نداد توی دانشگاه٬ دختر و پسر رو سر کلاس جدا کنن. اگر طالبان توی افغانستان نمیخواد دختر ها به مدرسه برن٬ اینجا روش نمیشه وگرنه همون فکر رو داره.
-------
شبی جورج بوش و تونی بلر به بار رفته بودند و سرگرم گفتگو بودند. یک نفر کنارشان نشست و پرسید که دارند راجع به چه موضوعی حرف می زنند. جورج بوش گفت:« ما داریم جنگ جهانی سوم را طراحی می کنیم و قصد داریم پانزده میلیون مسلمان و یک دندانپزشک را بکشیم» مرد پرسید:« برای چی می خواهید یک دندانپزشک را بکشید؟» جورج بوش روی شانه بلر زد و گفت:« دیدی گفتم هیچکس راجع به کشتن پانزده میلیون مسلمان سوال نخواهد کرد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد