آفتاب شرق

با زهم توقیف روزنامه ای دیگر، بازهم کاریکاتور، بازهم توهین ، بازهم ... اما امروز آفتاب شرق طلوع نمی کند. براستی وقتی این بی خبران می بینند عده ای جوان خوش فکر چنین مجموعه ای راهر روز گردآوری می کنند که برای خواندن هر روزنامه آن می بایست یک هفته وقت بگذاری ، قواعد بازی را برهم می زنند و با اتهام و برچسب آن را از گردونه خارج می کنند.

اگر تا دیروز قاضی مرتضوی حکم توقیف روزنامه ها را می داد امروز متولیان دولتی یعنی همانها که در مسند اداره امور نشسته اند تا شرایط اجتماعی مناسبی را فراهم کنند حکم اعدام روزنامه ها را صادر می کنند.

این رویداد فردای حکم برائت روزنامه ایران صادر شد. دیدید چه قشقرقی برپا شد بخاطر یک کاریکاتور ، نهایت حکم برائت دادند .البته این حکم همینطوری صادر نشد چرا که کل کادر تحریریه روزنامه را تغییر دادند . همانگونه که از شرق خواستند مدیر مسئولش را تغییر دهد .از دید اینان هدف وسیله را توجیه می کند .

همین هفته پیش بود که سومین سالگردشرق برگزار شد .البته دیگر عادت کرده ایم به این توقیف ها ، واکسینه شده ایم ، و هر لحظه آماده چنین احکامی هستیم.اما بیچاره خبرنگاران چنین مجموعه هائی که هر لحظه در انتظار بی کاری و خانه نشینی اند

خبر آخر آنکه نشریه نامه هم توقیف شد

 

نظرات 2 + ارسال نظر
علیرضا قراباغی چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:56 ق.ظ

فرض کنیم که شرق را در ارتباط با انتخابات توقیف کرده اند چون تاثیر گذار شده بود. شرق خواننده زیادی داشت و در محافل مختلف نوشته هایش موضوع صحبت قرار می گرفت.
اما نامه را چرا توقیف کردند؟ نامه یک نشریه روشنفکری بود که مخاطبین محدودی داشت. نامه محلی برای اندیشه پردازی و طرح نظر بود. کسانی که در آن قلم می زدند افکار و نظرات متفاوتی داشتند که گاهی در تقابل با هم قرار می گرفت. چرا باید چنین نشریه ای که به زایش و نقد افکار خدمت می کند بسته شود؟
چرا از دست افرادی چون کیوان صمیمی که صداقت و مردم دوستی و ازخود گذشتگی و شجاعت و ایمانشان از زندان های شاه تا کنون همواره اثبات شده است؛ قلم را می گیرند؟

متین چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 04:46 ب.ظ http://www.sahatekhooban.blogfa.com

ناگفته هایی از زندگی فرزاد حسنی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد