بزرگداشت شهریار

 

حیدر بابا دونیا یالان دونیادی

سلیمانان ، نوحدان قالان دونیادی

اوغول دوغان ، درده سالان دونیادی

            هر کیمسیه هر نه وئریب ، آلیبدی

            افلاطوننان بیر قوری آد قالوبدی

 

حیدر بابا ، دنیا دنیای دروغین است

این دنیا میراث نوح و سلیمان (با آن عمر و ثروت افسانه ای) است

دنیایی است که فرزند زاید و به درد گرفتارش کند

            به هر کس هر آنچه داده پس گرفته است

            از افلاطون هم فقط نامی تهی مانده است

نظرات 3 + ارسال نظر
امیر یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 11:56 ق.ظ http://amir-perspolisi.blogsky.com

سلام
وبلاگ جالبی داری
گفتم حالا که خوشم اومده یک نظر ناقابل کمترین کاریه که می تونم بکنم
اگه دوست داشتی یه سری به من بزن
واگر از وبلاگم خوشت اومد بیا به هم لینک بدیم
موفق وسربلند باشید

محبوب یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 04:09 ب.ظ

یادش گرامی. شما هم زدی این کانال ؟!!اینوری ها که خیلی دوسش دارند و بعنوان شاعر آذری ازش یاد می کنند. هرچند هستند کسانی که ادعا می کنند او بدلیل اینکه مورد قبول حکومت قرار بگیره بیشتر اشعارش رو به زبان فارسی گفته.

زمان خدمت دوستی داشتم بنام حسین ملا پور که نمی دانم الان کجاست!! جوانی از خاک پاک تبریز با لحجه ای شیرین شبهائی که نگهبان بودیم شعر های شهریار را برایمان می خواند من که چیزی نمی فهمیدم اما آنقدر زیبا می خواند که در ان نیمه های شب با جان و دل گوش می دادم.

علیرضا قراباغی یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 05:12 ب.ظ

کاش آذری بودم و لذت شنیدن شعر شهریار را درک می کردم. راستش ترجمه فارسی آن ظاهرا همه لطافتش را منعکس نمی کند. ترکی هم که من متوجه نمی شم.
راستی سید جان٬ چرا این لینک های روزانه باز نمی شه؟ من که نه از سر کار و نه از خونه نتونستم اونها رو باز کنم. البته اونهایی رو که آدرسش hidebehind.net داره نمیتونم باز کنم. در مورد بقیه مشکلی نیست.
نکنه این هم از کرامات سیادت باشه که به ما یاد ندادی؟!

برادر عزیز این سایتها را از طریق فیلتر شکن باز کرده ام .ممکن است این فیلتر شکن هم توسط آی اس پی که استفاده می کنید فیلتر شده باشد فکر کنم مشکلش حل شده از این بابت پوزش می طلبم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد