خیر شما در این است

ماه رمضان که فرا می رسد توصیه های بهداشتی و تغذیه ای از تمام رسانه ها به اطلاع مردم رستانیده می شود. نوع  تغذیه و نحوه خوردن آن در صدر این موارد قرار دارد که چی بخورید چقدر بخورید چطوری بخورید که از این نوع سفارشات به وفور دیده می شود.

من هم که مدتی است از همین جایگاه  مرتب از خودم توصیه ارائه می دهم می گویم افطاری را که نمی شود پشت میز خورد حتماً باید روی زمین سفره ای  پهن کرد و اطعمه و اشربه را فراهم آورد و تناول کرد. نمی گویم کم بخورید و یا آش رشته و حلیم و کله پاچه و زولبیا بامیه و نون بربری و سبزی خوردن و مغزه گردو چای شیرین و خرما و ارده شیره را روی هم دیگر توی آن معده بیچاره نریزید اما می گویم بعد از آن پای سریالهای رنگ و وارنگ تلویزیون نشینید چون تمام آنچه خورده اید دست نخورده چربی می شه و به تنتان می چسبه . سریالهائی که بعد از افطار سریال وار پخش میشه همه  الحمدالله دارای پیامهای خارق العاده دینی است که باعث تحول می شود.

اما به خودتان رحم کنید طوری نشود که در انتهای ماه مبارک 5 کیلو اضافه وزن داشته باشید و چربی خونتان هم بالا رفته باشد.

افطار که کردید یه دست لباس ورزشی بپوشید و زباله ها را که می برید دم در بگذارید راه بیفتید و تا چند تا کوچه بالاتر تند پیاده روی کنید و یه مقدار آنچه انباشته اید بسوزانید !! در طول مسیر هم هرآنچه آیه و دعا و ذکر که بلدید بر زبان جاری کنید تا ثواب این ماه را هم کسب کنید . باور بفرمائید خیر شما در این است و نه لم دادن کنار سفر افطار و تماشای تلویزیون.

نظرات 6 + ارسال نظر
کاوه دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:04 ب.ظ

حاج مجید ایها الامامزاده سید! التماس دعا
اما خدائیش نمیشه از کنار سفره افطار تکان خورد یعنی یه دو ساعتی باید دراز کشید تا نفس آدم بالا بیاد
توصیه ات خوبه اما کی گوش می ده

محبوب دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:40 ب.ظ

بعد از خوردن اینهمه خوراکی های رنگ و وارنگ (که کنار هم چیدید و دهن بندگان خدا رو آب انداختید!) مگه حالی برای زباله بیرون گذاشتن و تندروی کردن می مونه؟ ضمنا یه توصیه بهداشتی هم میگه حداقل نیم ساعت بعد از غذا فعالیت ورزشی نکنید چون در این فاصله خون بیشتر به معده برای هضم غذا فرستاده می شه و در واقع به علت تمرکز خون در معده ٬ سایر اعضا برای کمک به عمل درست هضم باید در حالت استراحت باشند البته فقط برای نیم ساعت.( اینم محض خاطر ما تنبل ها که دنبال بهونه های منطقی ! می گردیم :))

همیشه برای فرار معمولا یکسری قاعده و قانون فراهم هست . منظور این نبود که از همان پای سفره جست و خیز را شروع کنیم بلکه به بهانه تماشای تلویزیون لم ندیم خودمونو بدبخت کنیم

وب نگار سه‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:46 ق.ظ http://www.weblognameh.blogsky.com

تمام مطالب این صفحه را خواندم جالب بود .
اما درمورد حاملگی دختر شوکت بهت بگم اون خانم در اواخر
فیلم کمی متحول شد و کارگردان و نویسنده خواستند بگویند
با تحول انسانها همه چیز امکان دارد .
اما بطور کلی یک قانونی کلی داریم تحت عنوان قانون سوم جمهوری اسلامی و این قانون میگه :
اگر جمهوری اسلامی از کسی یا چیزی ستایش و تقدیر کرد
آن شخص یا برنامه دارای بار منفی است و بلعکس .
قانون اول و دوم را اگر خواستی بگو بعدا بهت بگم .

ساغر سه‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:51 ق.ظ

شما هم گویا خیلی دلتان خوشه که دائم توصیه در می کنید

عزت سه‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:43 ب.ظ

برخی مطالبتان را خواندم خوب بود
موفق باشی
من که وبلاگ ندارم که بهم سربزنی اما من به شما سر خواهم زد

علیرضا قراباغی سه‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 04:30 ب.ظ

از سحر میدونیم که افطاری هست. از اول رمضون هم میدونیم عید فطری هست. اما اگر جداْ کسی همیشه گرسنه بمونه٬ وحشتناکه! فقط فکر این که مرگی هست میتونه بهش آرامش بده!
اما برای ما که میدونیم افطار هست٬ راست راستی خوش میگذره. من که از همین روزهای اول٬ احساس خیلی خوبی دارم. باور میکنین شنوایی گوشهام بیشتر شده؟ آواز یه پرنده رو از اون دور دور ها میشنوم. و حتی صدای پای مورچه رو! حس بویایی که دیگه محشر شده! از توی کوچه که رد میشم میفهمم هر یک از طبقات٬ چه غذایی دارن درست میکنن!
کاش میشد بعد از ماه رمضون هم دیگه پرخوری نکنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد