دعوای اقتدار گرایان

هفته جنگ یا همان دفاع مقدس به پایان رسید .اما هر سال موضوع بحث برانگیز خاتمه جنگ ابعاد تازه ای به خود می گیرد. امسال با توجه به هجمه ای که مدتی علیه هاشمی رفسنجانی شروع شده اوضاع بگونه ای بود تا گفته شود او بوده که بعنوان جانشین فرمانده کل قوا شرائط را برای امام بحرانی جلوه داده تا او قطعنامه را بپذیرد.

در این میان صحبت از نامه ای می شود که امام بر آن مبنا اتخاذ تصمیم کرده است . هاشمی چند روز پیش اعلام کرد این نامه را فرمانده وقت سپاه به امام نوشته است اما محسن رضائی مدعی است که هیچ نامه ای به امام ننوشته است و معتقد است که این هاشمی بود که مشکلات اقتصادی را دلیل ناتوانی ادامه جنگ بیان می کرد .لکن امروز برای اولین بار متن نامه محرمانه امام برای خاتمه جنگ منتشر شد. که مستقیماً به همین نامه اشاره دارد که فرمانده وقت سپاه ضعف امکانات را دلیل عدم پیشرفت جنگ می داند و حتی امام به برخی مفاد آن اشاره کرده است.

موسسه نشر آثار امام قرار است در مورد صحت این نامه نظر دهد. آخرین واکنشها از سوی طلائی نیک ابراز شده که گفته است که محسن رضائی به درخواست هاشمی این نامه را نوشته است.!!

سردبیر رسالت انتشار این نامه را به مصلحت نظام ندانسته و جزو اسناد طبقه بندی شده قلمداد کرده است .

هر چه باشد ولوله ای بپا خاسته که معلوم نیست پای چه کسان دیگری به این میان باز شود.

حال دعوا بر سر چیست؟ اینکه چرا جنگ خاتمه پیدا کرد ؟ مگر خاتمه یافتن جنگ بد بوده که دنبال مقصر می گردند؟ شاید می خواهند در آستانه انتخاب خبرگان علیه عده ای از جمله هاشمی مجادله ای را شروع کنند تا آنها که دوست نداشتند در باغ شهادت بسته شود گم شدن کلیدش را به گردن هاشمی بیندازند تا رای دهندگان تشکیلاتی ، تصمیم دیگری بگیرند.

سران اقتدار به جان هم افتاده اند .باید منتظر اخبار جدیدتر ماند
نظرات 2 + ارسال نظر
محبوب شنبه 8 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:15 ب.ظ

باز هم باید منتظر نشست.موضوع تازه ای که با افشای این نامه سر زبانهاست اشاره امام به سلاحهای اتمی و لزوم داشتن آنها برای ادامه جنگه!!افشای نامه اونهم بعد از اینهمه سال و در این مرحله ! ؟ داره وارد بازی بیچیده ای میشه !!

البته امام سخنان آن فرمانده ! را تکرار کرده است .به نظرم کار بسیار جالبی کرده که در نامه اش گوشه هائی از نامه را آورده تا کسی در آینده نتواند منکر متن اصلی شود.و مطلب همین جاست که هیچکس نمی خواهد زیر بار این نامه برود رضائی پاس می ده به هاشمی و هاشمی آبشار می زنه تو زمین رضائی اما آنچه مسلم است دم خروس حسابی نمایان شده است .اگر در سال ۷۱ سلاح اتمی نیاز اساسی بحساب می آمد در سال ۸۵ خوب می شود حق مسلم ما.
البته سایتها از جمله بازتاب این بخش مهم از نامه را سانسور کرده اند.گردوخاکی بپا شده

علیرضا قراباغی شنبه 8 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:36 ب.ظ

راستش رو بگم٬ هرچه زمان بیشتر میگذره احساس میکنم امام رو بیشتر دوست دارم. هرکی هرچی مسخواد بگه٬ ولی من این رو از ته دل بهش باور دارم. اون یه دیکتاتور نبود. نامه اش کاملا این رو نشون میده. و بسیار سیاسی و باهوش بود. همونطور که سید نوشته٬ از اون زمان ردپای نامه اولیه رو گذاشته. یعنی حتی فکر امروز رو هم کرده!
و رضایی نشون میده که نظامی ها چطور دلشون میخواست (و میخواد) سیاست رو تعیین کنند. ولی لااقل اون موقع جرئتش رو نداشتن. آقای رضایی باید بدونه استعفا از فعالیت نظامی برای شروع فعالیت سیاسی٬ فقط یه تغییر حکم و سمت نیست. ایشون حق نداره در حال حاضر٬‌از نظرات نظامی های اون روز برعلیه سیاستمدارها استفاده کنه. اگر صلح کار آقای هاشمی بوده٬ این افتخاری برای ایشونه. مخصوصا حالا که دو کشور ایران و عراق با هم صمیمی شده اند. پس آقای رضایی داره بیخود خودش رو از یه افتخار محروم میکنه.

کاملا موافقم. یک نظامی همواره یک نظامی است .مثلی است که خانواده های اینان (لبته نه ایشان) مانند همان پادگانها و دیسیپلین نظم خشک اداره می شود حال سیاست مداری آنها جای خود دارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد