بهترین مصلحت

بعد از قتلهای زنجیره ای و قتل عام نویسندگان پوینده و مختاری ، حمله به کوی دانشگاه و کشتار دانشجویان ، بستن فله ای مطبوعات و بازداشت روزنامه نگاران و صدهای ظلم و جفا در حق مردم در بسیاری از مواضع و اعلام نظر ها همین گروهای دوم خردادی اذعان می کردند که مسائل پشت پرده این رویدادها روزی برملا خواهد شد و ناگفته ها گفته می شود.با خود می گفتم کی ُ؟ چه جوری؟ توسط کی ؟

افشاگری هاشمی در رو کردن نامه امام در پذیرش قطعنامه از همین نوع جریانات است. البته این خاصیت نظامهای بسته می باشد که اطلاعات زمانی افشاء می شود که قصد رقابت سیاسی و یا حفظ موقعیت فرد به میان باشد و مصالح جامعه چه بسا به میان نمی آید .در حالیکه در یک نظام آزاد براساس یک رویه دسترسی به اسناد محرمانه خوبخود امکان پذیر می شود.

الان که این موضوع را می بینم به این باور رسیده ام و حتم دارم روزی هم فرا خواهد رسید که دستهای پشت پرده آن جریانات رو شود. فقط فرق آن این خواهد بود که این یکی که افشا شده در واقع یک عمل نیک و پسندیده (خاتمه جنگ) در حق مردم بوده و آن دیگر پایمال نمودن آزادی این مردم بوده است.

حال باید دید کیهان نشینان که ید طولائی در افشاء اسرار پنهان داشته اند چه رفتاری خواهند نمود .مطمئن هستم برکناری منتظری و ماجرای مهدی هاشمی هم از این همین نوع است و نیمه پنهان آن برملا نشده است حتی رنجنامه حاج احمدآقا و حتی توجیهات هاشمی هم نتوانسته نقاط تاریک موضوع را روشن کند.

از همین موارد نامه منتسب به امام در مورد اعضای نهضت آزادی است که همچون شمشیر دامولکس بالای سر آنها قرار گرفته تا هوس هیچ کاری به سرشان نزند.

حال پی به سکوت خاتمی می برم . اگر راست را نگفت حداقل سکوت کرد تا همچون سیاسون دروغ پردازی نکند .

برعکس تریبونهای خارجی که به مسئله نیاز اتمی اشاره شده در این نامه پرداخته اند ، که البته نمی شود ساده از کنارش گذشت، اصل این نامه و مطرح شدنش در این مقطع به نظرم اهمیت بیشتری دارد .

با تمام انتقادهائی که به هاشمی می شود این کار او یک عمل شجاعانه بود او که خود رئیس مصلحت نظام است شاید این کارش بهترین مصلحت اندیشی بود.

نظرات 2 + ارسال نظر
همکلاسی دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:27 ق.ظ

سید تو هم انگار سرت درد میکنه ها!
ول کن سیاسی نویسی رو. زمان همیشه ثابت کرده که ماها به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات واقعی سیاسی بر اساس گمانه ها سر خود مون رو گرم میکنیم. وقتی هم خبر واقعی درز میکنه تازه میفهمیم چقدر .....

چی؟ عاشقونه مثل وبلاگهای دیگه بنویسم خوبه ؟ سوژه از احمدی نژاد و رفسنجانی بهتر سراغ داری بگو.
اصلاْ من شمارو می شناسم!!!!!!؟

همکلاسی چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:59 ب.ظ

مگه تو همون سید نیستی که موهای قشنگ داره!
مثل اینه که یه گربه اشرافی رو سرت خوابیده باشه!

اگه راس میگی از تازه های حسابداری بنویس! اون هم از نوع مدیریتش!

گربه کدومه ؟ حالا موهای ما شد موی گربه ؟ گفتم من شما را می شناسم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد