سمنو عمه لیلا

جوانک سمنو فروش

دیروز عصر هوس کردم برم امام زاده صالح ، با اینکه پنجشنبه بود اما تا اون موقع تو اداره کار داشتم. هوا داشت تاریک می شد. پیاده راه افتادم، تا قلهک پیاده رفتم سوز سرما زیادی بود. موقع نماز رسیدم.زیارتی کردم و برگشتم. همیشه برام این دکه ای که دم در گذاشته اند و خانمها مانتو پوش وارد آن شده و چادر بسر از طرف دیگر خارج می شوند جالب بوده. روی یک تابلو نوشته" زیارت مستحب و حجاب واجب است لطفا حجاب را رعایت کنید " .

سری هم به بازار زدم. از این مدل بازارها خیلی خوشم میاد تو کاشان خودمان ، بازار وکیل شیراز ، بازار تبریز همه از همین تیپ هستند.هرچند بازار تجریش مغازه هاش از اون بافت قدیمی درآمده اند اما باز هم محیط همان حال و هوای سنتی را داراست. تو تکیه تجریش یه چرخی دور میوه فروشی وسط تکیه زدم که مثل همیشه میوه های خوشگل و تر تمیز را زیر نور چراغ مرتب چیده بودند.

یه ترشی فروشی گوشه این تکیه کنار پله ها هست که یه دیگ بزرگ سمنو جلوی مغازه اش گذاشته و درشت بالای آن نوشته "سمنوی عمه لیلا" ، جوانکی خوش برخورد است ، هر بار میام حتما یه سری به آن می زنم. سمنوی خوشمزه ای داره ، منم که عاشق سمنو ، خلاصه یه ظرف بزرگ خریدم و برگشتم.

********

می پرسند مگر انتخابات هم رمز عملیات دارد؟ بله . وقتی گفته می شود در انتخابات ریاست جمهوری یک کودتا صورت گرفت منظور چیست؟ کودتا یک حرکت مخفیانه و ضربتی است که اجرا آن با کد و رمز انجام می شود و نظامیان متخصص اینگونه عملیات هستند.

در انتخابات ریاست جمهوری تا روز سه شنبه همه چیز عادی پیش می رفت اما به یکبار با یک تغییر رویه 180 درجه، مانور حرکتی بسوی شحص دیگری تغییر جهت داد. مثلاً قرار بوده رمز انتخاب احمدی نژاد" بصیرت" و قالیباف "عزت" باشد. و اعلام رمز هم قبلا به سران گروهها اعلام شده بود . در یک مصاحبه عنوان می شود که " مردم با بصیرت و آگاهی رای دهند" و این در واقع با این عبارت از طریق رسانه ها رمز عملیات اعلام می شود. و به ستادهای پادگانی اعلام می شود که چه کسی باید از تو صندوقها در بیاید. همانی می شود که در عرض دو ساعت خواب کروبی ، او با 300 هزار رای جلوتر از احمدی نژاد ، یکباره 100 هزار رای عقب می افتد. آیا این عملیات نیاز به رمز ندارد؟

نظرات 5 + ارسال نظر
محبوب جمعه 24 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 05:01 ب.ظ

با این حساب هنوز باید در انتخابات شرکت کرد ؟!! چون میزان رای ملته !!!!!

محبوب جمعه 24 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 05:02 ب.ظ

راستی سمنو هم نوش جان٬ دهن ما رو که آب انداختید !! پس به جای ما هم بخورید :)

کاوه جمعه 24 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 05:52 ب.ظ

حاج مجید میبینم شما امام زاده ها خوب هوای همدیگر را دارید
اما سمنوی عمه کتی از همه خوشمزه تره.
دلت خوشه که می گی تو انتخابات شرکت کنید . کدوم رای ملت همه اش کشکه حاجی
مردم همه از این اوضاع قوزفیش شدند

ساغر جمعه 24 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 08:29 ب.ظ

من رفتم رای دادم
به لیست اصلاح طلبها هم رای دادم
نخواستم این فرصت را از دست بدهم

[ بدون نام ] جمعه 24 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 10:47 ب.ظ

خیلی سمنوش خوشمزه است. اما می گن با کدو حلوائی درست می کنند و نه جوانه گندم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد