میزان الحراره خراب

زمانی که روز چهارشنبه شاخص بورس مجدداً به زیر 10 هزار واحد رسید و طبق روزهای قبلی روند منفی خود را ادامه داد چیزی که خیلی برایم جالب بود صف فروش سهام بیش از هفتاد درصد شرکتهای بورسی بود در حالیکه افت شاخص 13 واحد بیشتر نبود. می دانید چرا عحب برانگیز است؟ وقتی گفته می شود 70 درصد شرکتها صف فروش دارند شاخص می بایست سقوط آزاد کند !! اما چرا این طور نمی شود؟

 زیرا مدیران بورس با ایجاد محدودیتهای مختلف جلوی این روند را گرفته اند. اولا دامنه نوسانات چه مثبت و چه منفی بیش از 2 درصد نمی شود و این هم تازه به فاکتوری بنام حجم مبنا بستگی داره و بعد هم سبد در نظر گرفته شده دستکاری می شود. پس می توان نتیجه گرفت این میزان الحراره اقتصادی خراب است.

میزان الحراره دیگر نرخ تورم است.نرخ اعلام شده تورم در ماههای اخیر حتی صدای رئیس اتاق بازرگانی را هم درآورد و او نیزآن را اشتباه خواند.وقتی شاهد هستیم که هر روز مایحتاج ضروری مردم دچار افزایش شدید می شود. و یا قیمت مسکن چه اجاره وچه خرید آن یکباره 50 تا60 درصد افزایش می یابد، هزینه ای که درصد بالائی از هزینه های خانوار را در بر می گیرد.اما می بینیم نرخ تورم اعلام شده نیم درصد آنهم نسبت به سال قبل افزایش نشان می دهد. دوستی در بانک مرکزی می گفت به ما صریحاً اعلام کرده اند که سبد کالاها را که بالغ بر 300 قلم کالا می باشد تغییر دهیم تا نرخ تورم تغییر کمتری یابد. این مطلب را می توان تائید کرد چرا که در روزنامه های مختلف از قول کارشناسان اقتصادی خواستار اعلام سبد کالاها شده اند ولی بانک مرکزی پاسخی نداده است.

دروغ گوئی شاخ و دم نداره این مصداق بارز قلب واقعیت است.

باز در همین چهارشنبه ای رئیس جمهور گرانی را میراث گذشتگان دانسته و قول داده تا سال دیگر نوسانات را کنترل کند . نوسان یعنی افزایش و کاهش ، ما که نوسانی را نمی بینیم تماماً سیر صعودی قیمتها ست. اینها هنوز هم بر این باورند که می توانند با دستور العمل و بخشنامه می توانند همه چیز را ثابت نگهدارند.

راستی شورای نگهبان بالاخره طرح دو فوریتی مجلس برای ساعات کار بانکها را تایید کرد.اون قبلی را که  در آن گفته شده بود ساعات کار بانکها باید به 7:30 برگردد را رد کرده بود ولی در این یکی گفته شده ساعت کار بانکها می بایست قبل از شروع کار ادارات شوددولت و بخصوص وزیر کشور که این پیشنهاد او بود تا بانکها به این روز بیفتند از روی لجبازی حاضر به تغییر نشدند و حتی دولتهای قبلی را بی عرضه دانستند .

 حالا باید منتظر روش کار دولت بمانیم. فکر کنم دولت اگر بخواهد بازهم پافشاری کند ساعات شروع کار ادارات را به بعد از ساعت 9 منتقل کند!!! تا از حرفش کوتاه نیاید.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
محبوب جمعه 22 دی‌ماه سال 1385 ساعت 04:36 ب.ظ

ما نفهمیدیم شما چرا اینقدر غر می زنید؟! راه حل بهتری دارید؟!!!!! پس راستشو به مردم بگند مردمو ناراحت کنند؟ پس مهرورزی یعنی چی؟الان هم بهتره بجای اینکه مردم عزیز ٬ فهمیده و همیشه در صحنه فکر نازنینشونو با واژه های غربی و مهجوری ! مثل شاخص بورس و سبد کالا و نرخ تورم مشغول کنند به فکر علم و زنجیز و نوحه خون و نذری... باشند
معنویات آقا معنویات! این آقا تازه گی ها خوشتیپ می زنه:))))

جای آقای قراباغی خالیه.

علیرضا قراباغی شنبه 23 دی‌ماه سال 1385 ساعت 05:06 ب.ظ http://elernews.blogsky.com

لطفا پشت سر مرده غیبت نکنید!

به به !! خوشحالمان کردید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد