قند و شکر ممنوع

بر اساس بخشنامه معاون اجرائی رئیس جمهور مصرف قند و شکر در ادارات دولتی ممنوع شد.مقرر گردیده بجای آن از خرما و کشمش استفاده شود.

 پس از ممنوعیت مصرف نوشابه در ادارات این جدیدترین ممنوعیتی است که برای ذائقه ها قرار داده اند. ابتدا ممنوعیت در پوشش کارکنان که اکنون به خیابانها نیز تسری یافته است و حالا ممنوعیت در خوردن یا نخوردن ، مسخره تر از این امکان ندارد. تصور کنید از این به بعد خوردن چائی در ادارات با قند و شکر جرم محسوب می شود ، چون ممنوع است. خنده داره. و به تبع آن خوردن چای با کشمش و خرما فضیلت خواهد بود. می دانید که ماموریت دولت آن است که مملکت را امام زمانی کند و این بخشنامه ها هم گویا در همین راستاست.

حتماً چند وقت دیگر ممکن است  اداره اماکن هم به قهوه خونه ها  هم این ممنوعیت را ابلاغ کنه . راستی اونائی که عادت دارند قندشان را تو چائی بزنند و بعد تو دهانشان بگذارند حالا باید با خرما و کشمش این کار را بکنند. یا اونی که چائیشو با شکر می خورده حالا باید خرما بندازه تو چائیش و هم بزنه !!

حتما فردا خوردن ماکارونی و جوجه چینی و ..را هم ممنوع می کنند و بجاش اشکنه و خاگینه را جایگزین می کنند.

جای تاسف است که دولت بجای سروسامان دادن به اوضاع اسفناک سازمانهای عریض و طویل زیر مجموعه اش، خودش را با صدور اینگونه بخشنامه های کارشناسی شده!! مشغول ساخته است. و بیچاره ما، حقمان است، که هر روز برایمان تصمیم می گیرند که اینجوری بیا ، اونجوری نیا، اینو بخور ، اونو نخور ، اینو ننویس ، اونو بنویس تمام شدنی هم نیست.

نظرات 4 + ارسال نظر
محبوب دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 04:01 ب.ظ

خرما بندازه تو چائیش هم بزنه :))))))))
بده بفکر سلامت امت اسلامی هستند؟! همه جوره هوای ملت رو دارند خدائیش!!!
چند وقته دیگه هم به جای شیر گاو باید شیر شتر بنوشید و نان جو ئی که منزل !دستار کرده و پخته نوش جان کنید! و بیلتون رو وردارید برید انرژی هسته ای بکارید!! ما خانمها هم که دیگه تو خونه حبسیم میشینیم بچه هاتونو بزرگ می کنیم٬ و جورابتونو وصله می کنیم !و بدون اجازه شما آب نمی خوریم!
چه شود!

وحید سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:49 ق.ظ

راجع به این قند در چای زدن که عادت بسیاری از قدیمی هاست دوستی مطلبی می گفت که راستش از صحت و سقم ان بی اطلاعم ولی اگر درست باشد نکته ای بسیار حائز اهمیت است:
می گفت در ازمنه قدیم تاجری بود که به کار قند مشغول بود و همچون دیگر تجار زمان خود خراج خود را به روحانیت معظم زمان خود می پرداخت.
تا اینکه کسب و کارش بالا گرفت و شیطان در جلدش شد و سهم امام را قطع کرد.
ان روحانی نیز لبخندی بزد و هیچ نگفت.
فردای انروز فتوائی داد مبنی اینکه خوردن قند با چای باعث نجس شدن ان می شود!!!
به چشم بر هم زدنی کار تاجر از سکه بیافتاد و دم لای پای نهاد و شرمنده و خجل نزد عالم ربانی !!! شد.
حاجی از باب تأدیب زکات او دو چندان کرد و فتوائی جدید صادر نمود که راه اب کشیدن قند بسی ساده است کافی است قند خود را پیش از بر دهان نهادن در اب غسل دهید!!!
و بدین سان مردم ایران زمین که از دیر باز عاشق چای قند پهلو بودند سالیان سال قند در چای بزدند و از نوشیدن ان لذت بردند!!!

وحید سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:01 ق.ظ

مجید جان اگه یادت باشه چند سال پیش یکی از همین حضرات وزارت بهداشت به این نتیجه رسیده بود که چای احمد به دلیل استفاده از مواد معطر سرطان زاست!!!
بیچاره نماینده وارد کننده خودش رو کشت تا به اقایان حالی کنه که این محصول در تمام امریکا و اروپا و بسیاری کشورهای دیگری که خیلی بیشتر از شما به سلامت و مرگ و میر مردمشان اهمیت می دهند (و در ان جاها کسی در اثر سقوط هواپیما شهید نمی شود !!!) عرضه می شود و تا کنون هم کسی به چنین کشفی نا ئل نیامده است.
ولی خب کو گوش شنوا!!!
اخر هم به روش جهان سومی مشکلش را حل کرد (نگفتم چه جوری چون بد اموزی داره!)
فکر کنم به محض اینکه مشکل اقایان با تولید کنندگان و وارد کنندگان این محصولات هم حل بشود شما خواهید توانست در اداره با چایتان قند بنوشید.
اصولآ در مملکت اسلامی نه تنها بهشت رفتن اجباری است بلکه رعایت بهداشت و سلامتی هم زوریه!!!

وحید سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:07 ق.ظ

اینها که خوبه بنده خودم شاهد بودم که یک مأمور راهنمائی و رانندگی برای اینکه موتور سواری را متوقف کند و او را برای نداشتن کلاه ایمنی (که خیلی برای ایمنی موتورسواران لازمه!) چنان با لگد به موتور انها که قصد فرار داشتند زد که اگر موتور سوار موفق به کنترل وضعیت نمی شد سر بی کلاه خودش و ترکش زیر ماشینی که در حال عبور بود له می شد !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد