فساد در فوتبال

روزنامه ایران ورزشی دیروز مطلبی را از قول دکتر پرویز سیار کارشناس داوری فوتبال مطرح کرد. آن مطلب هم رشوه گرفتن داوران سرشناس فوتبال بود.

در این چند ساله با به اصطلاح حرفه ای شدن فوتبال و رقمهای نجومی قرارداد فوتبالیستها این سوال مطرح بود که چطور ممکن است یک فوتبالیست برای یک فصل بازی در باشگاه 300 میلیون تومان بگیره ، یعنی برای 30 تا بازی هر بازی 10 میلیون تومان در حالی که داور همان بازی 100 هزار تومان عایدش شود. خود آن داور تو زمین فوتبال وقتی پا به پایبازیکن  می دود چه احساسی دارد.

مطرح شدن این مطلب و اینکه ایشان با اطمینان خاطر از وجود مدارکی غیر قابل انکار سخن می راند نشان از چهره زشت دیگری از این حرفه سود آوری دنیای امروز است.

به راستی فوتبال امروز این مملکت مصداق بارز فساد در تمام زمینه ای آن است. شعارهای و بی حرمتی ها در استادیومها ، رفتارهای زشت بازیکنانی که یک شبه از زمینهای خاکی !! به ثروتهای آن چنانی رسیده اند و دلال بازی های نقل و انتقالات که سود سرشاری نصیب عده ای خاص می کند  همه و همه زنگ خطری برای این جریان است.

همین چند وقت پیش پزشک تیم پگاه تهدید به مرگ شده بود زیرا از او خواسته بودند در غذای تیم خودش داروئی بریزد تا بازیکنان توان خودشان را از دست داده و بازنده شوند.

حالا عده ای می آیند تو دانشگاه ها  فریاد وامصیبتها راه می اندازند که راست یا دروغ فلان استاد سر کلاس ترویج فساد کرده است. و یا تو خیابان به سر و وضع مردم ایراد می گیرند.فسادهای بزرگ نادیده گرفته می شود

جالب آنکه بعد از این خبر داوران دست به اعتصاب زده و اعلام کردند بازیهای امروز را سوت نخواهند زد. دیشب نیر به یکباره از سوی فدراسیون بازیهای امروز را بخاطر حضور برخی در تیم امید لغو کردند. چیزی که قرار نبود اصلا اتفاق بیفتد.

احتمالا برنامه نود که استثنا امشب پخش می شه بحث داغی را در این رابطه خواهد داشت

همینطوری: یه نفر(خودتون حدس بزنید) نارنجک  می بنده و خودشو زیر تانک خودی می اندازه ، اسمشو می گذارند شهید نفهمیده.

نظرات 1 + ارسال نظر
:-))) سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:48 ب.ظ

درست صحبت کن.
حالا راستی ..... بود؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد