صندلی گذاری برای رئیس بانک

گویا مسئولین مملکت ما وقتی از روی صندلی ریاست و وزارت بلند می شوند تازه قفل زبونشان باز می شه و شروع می کننداز مشکلات گفتن.و درست همان مشکلاتی را بر زبان می رانند که در زمان صدارتشان اگر شخص یا رسانه ای مطرح می کرد کمترین برخورد با او تکذیبیه قاطعانه بود.به هر حال میز و پست و سمت چشم را کوروگوش را ناشنوا می کنه بخصوص در این مملکت که مصلحت اندیشی بر صداقت بینشی ارجح است.

شیبانی که شاعری نوحه سرا بود از کسوت ریاست بانک مرکزی کنار رفت و برای این کنار رفتن به گفته خودش دوبار نماز شکر بجا آورد. چه کم؟

او تورم را دشمن هم خوییها نامید و تنها مانعی دانست که مانع از چشیدن طعم شیرین بانکداری اسلامی توسط مردم می شود.و از علما!! درخواست کرد تا شبه ربوی بودن و ارتباط آن با تورم را برای همیشه حل کنند.

جانشینش مظاهری که مهندسی است که زمانی معاونت بانک مرکزی بوده و چندی هم وزیر اقتصاد خاتمی بوده اعلام کرده که قصد داره نرخ سود بانکی را حذف کنه.خوب همین سنگ عظیم نمایانگر موفقیت آینده اوست.

هفته پیش بانک مرکزی بودم. دیدار مکه یکی از روسا بود.صحبت بر سر رئیس کل جدید شد. ایشان از آرامش و پیگیری ها مظاهری می گفت اما اشاره کرد که وقتی در موضوع مسائل بانکی صحبت می کنه ما کارشناسها از 10 کلمه اش 9تاشو نمی فهمیم.

گرچه خوب  بودن تنها ملاک نیست. اما آقایان باوری دیگر در ذهن می پرورانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد