سخنان وزیر ارشاد در کاشان

«... (شما) با ملا مهدی و ملا احمد نراقی رجز خوانی کنید که این شیفتگان علم در جایی خواندم که ظاهراً ملا احمد برای اینکه از فرصت مطالعه بیشتر بهره ببرد پناه می برد به نور چراغی که در مستراح روشن بود... این مرد مدلی از شیفتگی نسبت به دانایی ارائه می کند که معادلش را در جایی دیگر راحت نمی توانید پیدا کنید حالا ما می گیم توالت های امروز ما واقعاً باید مستراح بگیم یعنی محل استراحت است ولی اون هایی که پیرمردهای ما دیده اند ما هم به نوعی بقایایش را بعضاً مشاهده کرده ایم، آن دستشویی که من دارم ازش صحبت می کنم محلی بود که از گاز آمونیاک نمی شد طاقت آورد دقایقی. و این مرد بزرگ ساعاتی از عمر خودش را فقط برای اینکه ساعاتی بیشتر دنبال فهم حقایق هستی باشد به آنجا پناه می برد.

این آدم جزء افتخارات این خطه است و البته عرض کردم همه عالم بشریت. اینها انسانهایی هستند که در قله نشستند و شما افتخار می کنید که مفاخر تو قله نشین بودند آدم های متوسط و معمولی نبودند سرآمدها بودند و ...»

 

این هم روشی است برای بیان قدر و منزلت دانشمندان ایرانی ، وقتی رئیس جمهورش از زنان خطه شمال آنگونه تمجید بعمل می آورد این که وزیرشه، انتظاری بیش از این نمی رود

نظرات 1 + ارسال نظر
وحید دوشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:18 ق.ظ

ای کاش این آقا در مورده محل درس خوندن خودش و همکارش مش حسین آقا هم کمی توضیح می داد !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد